اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۸۰۰۰ تخت بیمارستانی تا سال ۱۴۰۰ در استان تهران/ نابرابری‌ها و محرومیت‌ها زیرپوست تهران

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به برنامه ریزی جهت اضافه شدن ۸۰۰۰ تخت بیمارستانی در استان تهران، گفت: تصور از تهران به عنوان استانی برخوردار است در صورتی که در زیرپوست تهران نابرابری‌ها و محرومیت‌های سرشاری وجود دارد.

۸۰۰۰ تخت بیمارستانی تا سال ۱۴۰۰ در استان تهران/ نابرابری‌ها و محرومیت‌ها زیرپوست تهران

شهرام عدالتی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس اظهار داشت: از بعد انقلاب اسلامی همواره به دنبال دست یابی به سند آمایش سرزمین بودیم و دولت بارها در قوانین و برنامه های توسعه مکلف به تهیه این سند شده بود.

وی افزود: متاسفانه طی ۳ دهه گذشته صحبت از این سند در میان بود اما هیچ گاه محقق نشده بود و در دهه ۸۰ دولت به این موضوع وارد شد اما به نتیجه نهایی نرسید و خوشبختانه از سال ۹۶ سند آمایش سرزمین در استان تهران وارد فاز اجرایی شد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران بیان داشت: این سند در بهمن ۹۷ توسط ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور رونمایی شد و این سند آمایش سرزمین چند موضوع مهم و اساسی داشت.

عدالتی با اشاره به موضوعات مهم سند آمایش سرزمین استان تهران گفت: اول آنکه بخش اعظمی از مسائل تهران پاسخ ملی دارد و به دلیل خاص بودن و تداخلات شدید عملکردهای ملی، فراملی و منطقه‌ای تهران مانند سایر استان‌های کشور نیست.

وی ادامه داد: این تداخلات سبب رها بودن فضای مدیریتی تهران شده بود و فرضا شهر تهران با شهرداری تهران شناخته می‌شد و برای استان تهران که جمعیت حدود ۷ استان را در ۸ دهم درصد جغرافیای کشور اتفاق خاصی بود.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوع این است که تهران قانون خاصی برای مدیریت نیاز دارد و نکته دیگر آن که هر زمانی که در خصوص تهران صحبت می‌کنیم تصور این است که تهران استانی برخوردار از تمام امکانات است در حالی که زیرپوست این استان سرشار از محرومیت‌ها و نابرابری‌ها وجود دارد.

عدالتی گفت: جغرافیایی استان تهران نیز طبق بررسی‌ها به شدت استانی نامتوازن و نامتقارن است و ویلاهای چندهزار متری در شمیرانات تا زندگی بسیار سخت در بهارستان در کنار یکدیگر وجود دارد.

وی ادامه داد: این فضا نیاز به یک بازنگری در سیاست‌های توسعه شهری داشت که خوشبختانه در سند آمایش و سند توسعه گنجانده شده است و بر ۲ موضوع تاکید شد، آنکه پیرامون شهر تهران ارتباطی با آن ندارد و شخصیت مستقلی دارد و باید به این هویت و شخصیت برسیم.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران عنوان داشت: اضافه شدن حدود ۸۰۰۰ تخت بیمارستانی در برنامه میان مدت تا سال ۱۴۰۰ برای استان تهران پیش بینی شده است که تهران تحول عظیمی را در حوزه بهداشت و درمان تجربه خواهد کرد.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول